Obchodní podmínky

MEXEN

www.mexen.cz 

  1. PRODÁVAJÍCÍ:

Agraf-Kieszkowski Rafał

ul. Strażacka 6, 

05-084 Leszno (v Polsku)

DIČ: PL1181563829 

e-mail: [email protected] 

Tel: +420 23 428 09 55

Adresu pro vrácení:

Mexen Czech Republic

Sklad Paxy – Mexen, ul. Vratimovská 681/80

71900 Ostrava – Kunčice

Česká republika



  1. Termíny

  1. Kdykoli se v následujících částech těchto obchodních podmínek použijí následující termíny, musí být vykládány v následujícím smyslu, pokud ze souvislosti jejich použití nutně nevyplývá něco jiného:

  1. CENA – částka v českých korunách včetně DPH náležející prodávajícímu za převod vlastnického práva ke zboží zákazníkovi v souladu s kupní smlouvou.

  2. ELEKTRONICKÁ SLUŽBA – služba poskytovaná elektronickou cestou Prodávajícím Zákazníkovi prostřednictvím Internetového obchodu, v souladu s Obchodními podmínkami;

  3. KOŠÍK – služba k dispozici každému zákazníkovi, který používá internetový obchod umožňující vytvoření objednávek jednoho nebo více výrobků. Košík shromažďuje zákazníkem vytvořené nabídky na uzavření kupní smlouvy, tzn. v rámci jedné objednávky může zákazník odeslat více než jednu nabídku k uzavření smlouvy.

  4. KUPNÍ SMLOUVA – kupní smlouva ve smyslu občanského zákoníku týkající se prodeje zboží prodávajícího zákazníkovi za cenu eventuálně zvýšenou o dodatečné platby, včetně ceny dopravy, jejíž podmínky v podrobnostech stanoví tyto obchodní podmínky.

  5. NEWSLETTER – elektronická služba, která umožňuje všem jejím uživatelům obdržet od prodávajícího pravidelné informace, zejména o zboží, internetovém obchodě, včetně nového zboží a akcí, a to na zákazníkem určenou e-mailovou adresu, s výslovným souhlasem zákazníka. 

  6. OBJEDNÁVKY – vyjádření vůle zákazníka uzavřít kupní smlouvu uzavřenou na dálku prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, ve které je specifikováno zboží nebo služby, na které si zákazník přeje kupní smlouvu uzavřít, a obsahuje údaje zákazníka nezbytné pro případné uzavření a plnění smlouvy. Objednávka každého produktu nebo služby bude považována za samostatnou nabídku na uzavření kupní smlouvy zákazníkem.

  7. OZ – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

  8. PRODÁVAJÍCÍ – Agraf-Kieszkowski Rafał, ul. Strażacka 6, 05-084 Leszno (v Polsku), DIČ: PL1181563829, e-mail: [email protected], Tel: +420 23 428 09 55.

  9. PRACOVNÍ DEN – jeden den od pondělí do pátku, s výjimkou státních svátků.

  10. SPOTŘEBITEL – fyzická osoba činící s podnikatelem právní jednání, která nejsou přímo spojená s jeho obchodní nebo profesní činností.

  11. ÚČET – elektronická služba, označená individuálním jménem (login) a heslem zvoleným zákazníkem, obsahující prostředky poskytované prodávajícím, které umožňují zákazníkovi využívat zvláštní funkce nebo služby.

  12. ZÁKAZNÍK / KUPUJÍCÍ – (1) Kupující – spotřebitel; nebo (2) Kupující – podnikatel. Kupující – spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Kupující – podnikatel je kupující, který nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání souladu s § 420 Občanského zákoníku.

  13. ZBOŽÍ – movitá věc dostupná v internetovém obchodě pro účely uzavření kupní smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím, která se stane předmětem smlouvy, za uvedenou cenu.




  1. Úvodní ustanovení

  1. Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanoveními § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (včetně elektronických služeb) uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese www.mexen.cz .

  2. Informace poskytované na stránkách internetového obchodu nebo, v případě objednávky při použití jiných komunikačních prostředků na dálku, v elektronické zprávě potvrzující obsah navrhované kupní smlouvy, jsou výzvou k uzavření smlouvy ve smyslu § 1733 OZ, kterou zasílá prodávající zákazníkovi, a nikoliv nabídkou v souladu s § 1731 OZ. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ je výslovně vyloučeno a nepoužije se.

  3. Tyto obchodní podmínky jsou určené jak pro zákazníky, kteří jsou spotřebiteli, jakož i pro zákazníky, kteří spotřebiteli nejsou, kteří využívají internetový obchod, elektronické služby nebo uzavírají kupní smlouvu (s výjimkou části XIII. OP, která je určena pouze pro zákazníky, kteří nejsou spotřebiteli).

  4. Přijetí těchto obchodních podmínek je dobrovolné, ale je nezbytné k vytvoření účtu a/nebo objednávky zákazníkem.

  5. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. 

  6. Technické požadavky nezbytné pro spolupráci s IT systémem používaným Poskytovatelem služby: (1) počítač, notebook nebo jiné multimediální zařízení s přístupem na internet; (2) přístup k e-mailu; (3) Internetový prohlížeč: Mozilla Firefox verze 17.0 a vyšší nebo Internet Explorer verze 10.0 a vyšší, Opera verze 12.0 a vyšší, Google Chrome verze 23.0. a vyšší, Safari verze 5.0 a vyšší, Microsoft Edge verze 25.10586.0.0 a vyšší; (4) doporučené minimální rozlišení obrazovky: 1024×768; (5) povolení cookies a podpory Javascriptu ve webovém prohlížeči.

  7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

  8. V případě změn těchto obchodních podmínek, prodávající zveřejní celé nové znění obchodních podmínek na stránkách internetového obchodu a zašle je také na e-mailovou adresu zadanou zákazníkem při uzavírání dohody o poskytování služeb. Tento způsob zákazník a prodávající považují za dostatečný za účelem možnosti zákazníka se seznámit s informacemi o změně obsahu obchodních podmínek. Změna obchodních podmínek vstupuje v platnost do 14 dnů ode dne zaslání oznámení o změně. V případě zákazníků, kteří uzavřeli dohodu o poskytování služeb, tj. zákazníci mající účet, mají právo ukončit smlouvu o poskytování služeb do 14 dnů ode dne oznámení o změnách obchodních podmínek.

  1. Elektronické služby

  1. Prodávající prostřednictvím Internetového obchodu poskytuje Zákazníkům zdarma následující Elektronické služby:

  1. Účet;

  2. umožnění Zákazníkům zadávat Objednávky a uzavírat Kupní smlouvy za podmínek stanovených v Obchodních podmínkách;

  3. umožnění používání Košíku;

  4. Newsletter;

  5. poskytování vyhledávače produktů,

  6. Oznámení o dostupnosti produktu

  7. možnost zveřejnit recenzi na produkt 

  8. přidání produktu do seznamu přání,

  9. poskytnutí splátkové kalkulačky,

  1. Smlouva o poskytování služeb je uzavřena za předpokladu společného splnění následujících podmínek: (i) Zákazník úspěšně vyplní a přijme (odesláním Prodávajícímu) registrační formulář pro vytvoření Účtu, (ii) akceptuje Obchodní podmínky. V Registračním formuláři musí Uživatel Služby uvést následující údaje: e-mailovou adresu a heslo. 

  2. Účet je poskytován zdarma na dobu neurčitou. 

  3. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

  4. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

  5. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

  6. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

  7. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 5 let nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.

  8. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

  9. Košík je poskytován bezplatně, má jednorázovou povahu a ukončuje se vytvořením objednávky, nebo předčasným ukončením používání ze strany zákazníka, přičemž košík ukládá informaci o zákazníkem vybraném zboží i po ukončení relace prohlížeče, včetně odhlášení, na dobu ne delší než 7 dní; to však nezaručuje dostupnost zákazníkem vybraného zboží za účelem umožnění provedení objednávky v pozdějším termínu.

  10. Služba Newsletter, poskytovaná na žádost Odběratele služby po uzavření Smlouvy, obsahuje odebírání obchodních informací o výrobcích a službách Poskytovatele elektronickou cestou pro Odběratele služby, kteří sdělili Poskytovateli služby svou e-mailovou adresu.

  11. Službu Newsletter může Odběratel služby využívat pouze po provedení následujících dalších kroků:

  1. poskytnutí alespoň své e-mailové adresy v příslušném poli Servisu nebo označení příslušného checkboxu pro účely zasílání obchodních informací příslušným kanálem;

  2. akceptace ustanovení těchto Pravidel kliknutím na aktivační odkaz zaslaný Poskytovatelem služby na e-mailovou adresu uvedenou Odběratelem služby (okamžik zahájení poskytování služby Newsletter).

  1. Odběratel služby je povinen zejména:

  1. sdělovat Poskytovateli služby všechny nezbytně nutné údaje Odběratele služby, přičemž tyto údaje musí být pravdivé a aktuální,

  2. v případě změny údajů sdělených Poskytovateli služby v souvislosti s uzavřením Smlouvy tyto neprodleně aktualizovat;

  1. Služba Newsletter se poskytuje na dobu neurčitou.

  2. Chcete-li vyhledat produkty v obchodě, zadejte příslušný obsah do vyhledávací oblasti obchodu a poté jej odešlete. Funkce umožňuje vyhledávat obchodní zdroje pomocí klíčových slov zadaných zákazníkem. Tato funkce vám navíc může umožnit provádět pokročilé vyhledávání na základě vybraných kritérií.

  3. Chcete-li dostávat upozornění, když bude produkt opět na skladě, použijte funkci Upozornění na produkt. Prodejce poskytne tyto informace okamžitě zasláním e-mailu, jakmile bude produkt opět k dispozici na webových stránkách obchodu.

  4. Chcete-li zadat recenzi na produkt, musíte použít formulář zpětné vazby vyplněním povinných polí a zadáním deklarovaného hodnocení nebo obsahu. Tato funkce vám může umožnit ohodnotit na označené stupnici. Prodejce může požadovat, aby zveřejnění komentáře k produktu nebo službě, které jsou k dispozici v nabídce prodejce, předcházelo uvedení zákazníka v tom, že zakoupil nebo použil produkt, který je předmětem kontroly nebo komentáře.

  5. Abyste mohli využít funkci přidání produktu do seznamu přání, musíte produkt přidat do seznamu přání po přihlášení do zákaznického účtu. Předmětem funkčnosti je dočasné uložení webové stránky obsahující reklamní nabídku Produktu do paměti Klientského účtu.

  6. Chcete-li využívat funkce splátkové kalkulačky, musíte vyplnit její povinná pole zadáním požadovaných parametrů úvěru, pro který bude výpočet proveden. Získaný výsledek je odhad, je prezentován pro informační účely a nepředstavuje nabídku úvěru finanční institucí.

  7. Zákazník je povinen zejména:

  1. uvádět v Objednávce a v rámci Účtu pouze skutečné, aktuální a všechny nezbytné údaje Zákazníka a v případě jejich změny neprodleně aktualizovat údaje, včetně osobních údajů, které Zákazník poskytl Prodávajícímu v souvislosti s uzavřením Kupní smlouvy nebo používáním Elektronických služeb;

  2. používat Elektronické služby způsobem, který nenarušuje fungování Prodávajícího, Internetového obchodu, 

  3. používat Elektronické služby způsobem, který je v souladu s Právními předpisy, ustanoveními Obchodních podmínek, jakož i se zvyklostmi a pravidly společenského soužití přijatými v daném rozsahu;

  4. uchovávat Přihlašovací jméno a Heslo v tajnosti, zejména je nesdělovat neoprávněným osobám. Prodávající neodpovídá zejména za ztrátu údajů či přístupu k údajům uloženým na Účtu, vyplývající z porušení výše uvedené povinnosti Zákazníkem;

  5. včas uhradit Cenu a dalších náklady sjednané mezi Zákazníkem a Prodávajícím v plné výši;

  6. nedoručovat a neposkytovat v rámci Internetového obchodu žádný obsah zakázaný Právními předpisy, zejména obsah, který porušuje majetková autorská práva třetích osob nebo jejich osobnostní práva;

  1. Prodávající může z technických důvodů dočasně, deaktivovat některé funkce Internetového obchodu za účelem jeho vylepšení, přidání služeb nebo provedení údržby. Prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby informoval o technických přestávkách umístěním příslušné zprávy na domovskou stránku Internetového obchodu.

  2. Zákazník může Smlouvu o poskytování služeb kdykoli ukončit. Prohlášení o ukončení Smlouvy o poskytování služeb podané Zákazníkem lze podat zejména zasláním příslušné zprávy, např. písemně na adresu Agraf-Kieszkowski Rafał, ul. Strażacka 6, 05-084 Leszno (v Polsku), e-mail: [email protected].

  3. Ukončení Smlouvy o poskytování služeb nemá vliv na plnění již uzavřených Kupních smluv.

  4. Prodávající může ukončit Smlouvu o poskytování služeb z následujících závažných důvodů:

  1. způsob používání Elektronických služeb je v rozporu se zásadami a účelem Internetového obchodu;

  2. činnost Klienta je v rozporu s dobrými mravy, podněcuje k násilí nebo páchání trestného činu a rovněž porušuje práva třetích osob;

  3. Zákazník poruší ustanovení bodu III odst. 20 Obchodních podmínek.

  1.  Prohlášení o ukončení Smlouvy o poskytování služeb učiněné Prodávajícím bude zasláno na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem.



  1. Kupní smlouva

  1. Webové rozhraní internetového obchodu prodávajícího obsahuje seznam zboží včetně uvedení cen jednotlivého zboží v českých korunách. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků (vyjma přepravních poplatků dle následujícího odstavce). 

  2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. 

  3. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu), způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“). Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávkového formuláře vložil, a seznámit se s těmito obchodními podmínkami. Zákazník dokončí objednávku s využitím funkcí internetového obchodu určených k tomuto účelu (tlačítko: „Objednávám a platím“). Nepřihlášený zákazník (zákazník, který dosud nepřijal tyto obchodní podmínky) přijme tyto obchodní podmínky. 

  4. Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané zboží, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.

  5. Objednávku může Zákazník zadat po zobrazení informací o celkové ceně za objednávku včetně daní a souvisejících nákladů, zejména nákladů na Doručení a platbu v sekci Košík.

  6. Objednávku lze dokončit pomocí příslušného tlačítka v Košíku a znamená to, že Zákazník zašle Prodejci nabídku o uzavření smlouvy o prodeji Zboží, které je obsažené v objednávce.

  7. Zadanou objednávku může Zákazník změnit, dokud mu Prodejce nezašle informaci o odeslání Zboží.

  8. Změna objednávky může znamenat její zrušení, částečné zrušení, rozšíření o další Zboží nebo změnu Doručovací adresy.

  9. V případě, že Prodejce nebude moci vzhledem k vzniklým okolnostem objednávku přijmout, neprodleně o tom bude informovat Zákazníka. Tyto informace poskytne telefonicky nebo e-mailem. Informace mohou znamenat odmítnutí nabídky v plném rozsahu nebo mohou zahrnovat doporučení na úpravu objednávky:

  1. odmítnutí nabídky v části, kvůli níž ji nelze vyřídit, což bude mít za následek přepočet hodnoty objednávky,

  2. rozdělení Zboží, které je předmětem Doručení, na to, které lze doručit hned a to, které bude možné doručit později, což nemá za následek přepočet hodnoty objednávky.

  1. Přijetí nabídky Zákazníka Prodejcem s výhradou změny uvedené v bodě výše se považuje za novou nabídku, která vyžaduje přijetí Zákazníkem za účelem uzavření Kupní smlouvy.

  2. Pokud Prodejce přijme objednávku, neprodleně o tom bude informovat Zákazníka e-mailem. Tato zpráva obsahuje podmínky, na nichž se v Kupní smlouvě dohodly smluvní strany a také údaje, které Zákazník uvedl v objednávacím formuláři, aby bylo možné v nich najít případné chyby. V případě zjištění takových chyb může Zákazník na tuto skutečnost upozornit Prodejce, a to tak, že mu zašle e-mail se správnými údaji.

  3. Potvrzení přijetí objednávky znamená, že Prodejce přijal nabídku k uzavření Kupní smlouvy nabídnutou Zákazníkem.

  4. Prodejce umožňuje telefonické objednávky na nákup produktů.

  5. Chcete-li zadat telefonickou objednávku a zakoupit produkt, musíte kontaktovat prodejce pomocí telefonních čísel uvedených na webových stránkách obchodu a poté zadat objednávku ústně.

  6. Potvrzení o přijetí telefonické objednávky prodávajícím se provádí okamžitým zasláním e-mailu obsahujícího informace o obsahu uzavřené smlouvy. Tato zpráva obsahuje podmínky kupní smlouvy, na které se strany dohodly, a také údaje o zákazníkovi, aby bylo možné identifikovat případné chyby, které se mohou vyskytnout. Pokud je taková chyba zjištěna, může zákazník na tuto skutečnost upozornit prodávajícího zasláním e-mailu s uvedením správných údajů.

  7. Za účelem uzavření kupní smlouvy je zákazník povinen potvrdit vůli k jejímu uzavření v reakci na výše popsanou zprávu prodávajícího.

  8. Potvrzení přijetí objednávky znamená, že Prodejce přijal nabídku k uzavření Kupní smlouvy nabídnutou Zákazníkem.

  9. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu či obchodní podmínky.

  10. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám. 

 




  1. Platební podmínky

  1. Hodnota platby za Prodej je stanovena na základě ceníku Zboží, který k dispozici na internetové stránce Prodejce během objednávání Zboží.

  2. Ceny uvedené na internetové stránce Obchodu u daného Zboží jsou ceny v českých korunách a zahrnují DPH, nezahrnují však náklady na Doručení Zboží a zvolený způsob platby.

  3. Náklady transakce a Doručení Zboží nese Zákazník.

  4. Celková cena objednávky, která je viditelná v sekci Košík před zadáním objednávky a po zvolení způsobu Doručení Zboží a platby, zahrnuje cenu za objednané Zboží včetně daní a všech souvisejících nákladů, zejména nákladů na Doručení a transakce.

  5. Celková cena objednávky je pro Prodejce i Zákazníka závazná.

  6. Prodejce nabízí tyto způsoby platby za poskytované Služby Prodeje:

  1. Hotově nebo platební kartou při osobním odběru v sídle Obchodu,

  2. klasickým převodem na bankovní účet Prodejce číslo: 15 1600 1374 1846 6781 2000 0001,

  3. pomocí externího platebního systému PayU, který provozuje společnost PayU S.A. se sídlem v Poznani (60-166), na ul. Grunwaldzka 182, zapsaná v Rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 0000274399, DIČ: 7792308495 a IČO: 300523444,

  4. pomocí externího platebního systému Przelewy24, který provozuje společnost PayPro SA se sídlem v Poznani (60-327) na ul. Kanclerská 15, zapsaná v Rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 0000347935, DIČ: 7792369887 a IČO: 301345068,

  5. pomocí externího platebního systému PayPal, který provozuje společnost PayPal S.à r.l. et Cie, S.C.A. se sídlem v Lucembursku.

  1. Zákazník je povinen zaplatit:

1. v okamžiku vydání Zboží – pokud zvolil způsob platby v hotovosti,

2. do 7 dnů – pokud zvolil způsob platby klasickým převodem,

3. v okamžiku zadání objednávky – pokud zvolil způsob platby pomocí externího platebního systému.

  1. Platbu vrátí Prodejce neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení v případě, že:

  1. Spotřebitel odstoupil od smlouvy,

  2. Zákazník odstoupil od objednávky nebo části objednávky, za kterou zaplatil před jejím vyřízením,

  3. Prodejce přijal objednávku, na kterou se vztahuje reklamace, zcela nebo zčásti na základě všeobecně platných předpisů. 

  1. Platba bude vrácena stejným způsobem, jaký Zákazník použil během původní transakce, ledaže bude souhlasit s jiným řešením, které pro něj nebude znamenat žádné náklady.

  2. V případě, že Zákazník zvolil jiný způsob Doručení zboží, než je nejlevnější obvyklý způsob Doručení, který nabízí Prodejce, není Prodejce povinen uhradit dodatečné náklady na Doručení Zboží, které Zákazníkovi vznikly.

  3. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

  1. Přeprava a dodání zboží

  1. Dodání produktu je možné pouze na území České republiky.

  2. Dostupné způsoby dodání Produktu jsou Zákazníkovi prezentovány na webových stránkách Internetového obchodu, a rovněž při zadávání Objednávky Zákazníkem.

  3. Dostupné způsoby dodání mohou záviset na zvoleném způsobu platby nebo Produktu, mohou se změnit v případě zadání více Objednávek současně, zejména z důvodu Produktů, na které se vztahují.

  4. Dodání Produktu Zákazníkovi a výše konečné platby může záviset na Zákazníkem zvoleném Produktu. Prodávající může v jím zvoleném čase stanovit finanční částku pro minimální hodnotu Objednávky, pro kterou je dodání Produktů, na které se vztahuje Kupní smlouva, bezplatné.

  5. Celkový termín dodání Produktu Zákazníkovi (termín dodání) se skládá z doby přípravy Objednávky k odeslání Prodávajícím a doby dodání Produktu přepravcem. Termín dodání se počítá ode dne (připsání prostředků na bankovní účet Prodávajícího (v případě platby bankovním převodem, elektronické platby nebo platby platební kartou), nejdéle však 14 Pracovních dnů, pokud nebylo v popisu daného Produktu nebo při zadávání Objednávky uvedeno jiné datum. Pokud je Objednávka zadána současně na několik Produktů s různými dodacími lhůtami, je datem dodání nejdelší uvedené datum.

  6. Zákazník bude o stavu vyřizování objednávky informován prostřednictvím e-mailu podaného přes registraci nebo při složení objednávky.

  7. Je-li Prodávající podle Kupní smlouvy povinen dodat Produkt na místo určené Zákazníkem, je Zákazník povinen převzít Produkt při dodání.

  8. V případě, že je z důvodů na straně Zákazníka nutno Produkt doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo sjednáno, je Zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním Produktu, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

  9. Během přebírání zboží byste si měli zkontrolovat, zda vám byl opravdu doručen takový počet zboží, jaký jste si objednali. Dále byste měli zkontrolovat, zda balík není již na pohled poničený, promáčklý nebo jinak deformovaný. Pokud bude balík poškozen, máte právo na to zboží nepřevzít, popřípadě zboží převzít a do předávacího protokolu společně s přepravcem zaznamenat jeho stav.

  10. Nebezpečí škody na věci přechází převzetím Produktu Zákazníkem.

  11. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky příslušného přepravce.

  12. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží úplným zaplacením kupní ceny a převzetím zboží, přičemž rozhoduje poslední z těchto dvou okamžiků.



  1.  Odstoupení od kupní smlouvy (Spotřebitel)

  1. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory ve lhůtě čtrnácti dnů (§ 1829 občanského zákoníku).

  2. Odstoupení od kupní smlouvy je vyloučeno v případech uvedených v platných právních předpisech, zejména v ustanovení § 1837 občanského zákoníku.

  3. Zákazník může učinit jakékoli jednoznačné prohlášení, kterým informuje o svém odstoupení od smlouvy. e-mail: [email protected] .

Mexen Czech Republic

Sklad Paxy – Mexen, ul. Vratimovská 681/80

71900 Ostrava – Kunčice

  1. Pro odstoupení od smlouvy může kupující také využít vzorový „Formulář pro odstoupení od smlouvy“ dostupný na internetových stránkách www.mexen.cz .

  2. V situaci, kdy Spotřebitel zvolí elektronickou formu odstoupení od Kupní smlouvy, je Prodávající povinen zaslat Spotřebiteli potvrzení o přijetí prohlášení o odstoupení od Kupní smlouvy.

  3. Lhůta pro odstoupení od Kupní smlouvy začíná běžet ode dne převzetí Produktu Spotřebitelem nebo jím určenou třetí osobou s výjimkou přepravce a v případě Kupní smlouvy, která:

a)          zahrnuje více Produktů, které jsou dodávány samostatně, v šaržích nebo po částech – od převzetí posledního Produktu, šarže nebo části, nebo

b)          spočívá v pravidelném doručování Produktů po stanovenou dobu – od převzetí prvního z Produktů.

  1. Prodávající je povinen neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne obdržení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od smlouvy, vrátit Spotřebiteli všechny jím zaplacené platby, včetně nákladů na dodání Produktu (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývající ze způsobu dodání zvoleného Zákazníkem, jiného než nejlevnějšího standardního způsobu dodání dostupného v Internetovém obchodě). Pokud Spotřebitel zvolil jiný způsob dodání Produktu, než je nejlevnější způsob standardního dodání dostupný v Internetovém obchodě, není Prodávající povinen uhradit Spotřebiteli dodatečné náklady, které mu vznikly ve výši přesahující náklady na nejlevnější způsob standardního dodání.

  2. Prodávající vrátí platbu stejnou platební metodou, jakou použil Spotřebitel, ledaže Spotřebitel výslovně souhlasil s jiným způsobem vrácení, kterým mu nevzniknou žádné náklady. Pokud Prodávající nenabídl, že si Produkt od Spotřebitele vyzvedne sám, může zadržet vrácení plateb přijatých od Spotřebitele, dokud nebude Produkt vrácen nebo Spotřebitel neprokáže jeho odeslání, podle toho, co nastane dříve.

  3. Spotřebitel je povinen neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy odstoupil od Kupní smlouvy, vrátit Produkt Prodávajícímu nebo jej předat osobě pověřené Prodávajícím k vyzvednutí, ledaže Prodávající nabídl, že si Produkt vyzvedne sám. Spotřebitel hradí veškeré přímé náklady na vrácení Produktu z důvodu odstoupení od smlouvy, tzn. zejména náklady na balení, zajištění a odeslání Produktu. Pro dodržení lhůty stačí vrátit Produkt před uplynutím její platnosti. Spotřebitel vrací Produkt na adresu:

Mexen Czech Republic

Sklad Paxy – Mexen, ul. Vratimovská 681/80

71900 Ostrava – Kunčice

Česká republika

  1. V případě Zákonného práva na odstoupení od smlouvy odpovídá Spotřebitel za snížení hodnoty Produktu v důsledku jeho užití způsobem, který přesahuje rámec toho, co je nezbytné ke zjištění povahy, vlastností a fungování Produktu.

  2. Prodávající nabízí i doplňkové služby (vrácení peněz do 30 dnů/vrácení peněz do 100 dnů) -(„Smluvní právo na odstoupení od smlouvy“).

  3. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy (§ 1837 občanského zákoníku).

a) o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,

b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

c) o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele,

d) o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,

e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,

f) o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,

g) o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,

h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,

i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,

j) o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,

k) uzavírané na základě veřejné dražby podle jiného zákona, které může být spotřebitel fyzicky přítomen, nebo

l) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a podnikatel mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4.




  1. Reklamace /Práva z Vadného plnění

  1. Odpovědnost prodávajícího vůči zákazníkovi, pokud je prodávaný Produkt v rozporu s Kupní smlouvou (zárukou), jsou uvedeny v obecně platných předpisech. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174 b Občanského zákoníku.

  2. Kupující má právo uplatnit reklamaci u Prodávajícího:

  1. v elektronické podobě prostřednictvím e-mailu na adresu [email protected] .

  2. na adresu: 

Mexen Czech Republic

Sklad Paxy – Mexen, ul. Vratimovská 681/80

71900 Ostrava – Kunčice

  1. Prodávající odpoví na reklamaci neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne jejího obdržení.

  2. Prodávající je povinen poskytnout zákazníkovi produkt v souladu s uzavřenou kupní smlouvou.

  3. Při prodeji spotřebního zboží je stanovena doba pro uplatnění práv z vadného plnění v délce trvání 24 měsíců. Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích dílů) způsobené používáním či na vadu, kterou způsobil kupující nebo třetí osoba.

  4. Prodávající odpovídá Spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá Spotřebiteli, že věc:

a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,

b) je vhodná k účelu, pro který ji Spotřebitel požaduje a s nímž Prodávající souhlasil, a

c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

  1. Prodávající dále odpovídá Spotřebiteli, že vedle ujednaných vlastností

a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem

b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,

c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a

d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.

  1. Článek IX.6 se nepoužije v případě, že Prodávající Spotřebitele před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil

  2. Spotřebitel při uplatnění práv z odpovědnosti z vadného plnění má tato práva:

  • právo na bezplatnou opravu zboží nebo právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti. Kupující – spotřebitel smí uplatnit pouze takový způsob odstranění vady, který není nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.

  • Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

  • Kupující – spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy,

  1. pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil

  2. se vada projeví opakovaně,

  3. je vada podstatným porušením smlouvy, nebo

  4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

  1. Kupující – spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

  2. V případě, že reklamaci uplatnil Kupující – spotřebitel, bude reklamace včetně odstranění vady vyřízena a spotřebitel o tom bude informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Prodávající vydá spotřebiteli při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. 

  3. Produkt, jehož se reklamace týká, je vhodné doručit prodávajícímu spolu s uplatněním reklamace, aby prodávající mohl reklamaci řádně posoudit 

Mexen Czech Republic

Sklad Paxy – Mexen, ul. Vratimovská 681/80

71900 Ostrava – Kunčice

  1. Kupující – spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů nezbytně vynaložených k tomuto odstoupení.

  2. Prodávající bezplatně opraví nebo vymění produkt v přiměřené době a bez nepřiměřených obtíží vůči zákazníkovi, s přihlédnutím ke specifičnosti produktu a účelu, pro který jej zákazník pořídil.

  3. Prodávající vrátí Zákazníkovi náležitou částku v důsledku řádného uplatnění práva na snížení ceny a to neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne obdržení žádosti zákazníka o snížení ceny.

  4. V případě odstoupení od kupní smlouvy na základě reklamace, zákazník neprodleně vrátí zboží prodávajícímu. Prodávající vrátí zákazníkovi cenu produktu (vč. případných uplatněných účelných nákladů reklamace) neprodleně, nejpozději však do 14 dnů od obdržení produktu nebo dokladu o jeho vrácení.



  1. Záruky

  1. Na zboží se může vztahovat záruka Prodejce, výrobce nebo distributora.

  2. Záruka je poskytována předložením záručního listu, který vymezuje povinnosti ručitele a práva Zákazníka v případě, že Zboží nemá vlastnosti uvedené v tomto prohlášení. 

  3. Spolu se Zbožím, na které se vztahuje záruka, vystaví Prodejce Zákazníkovi záruční list.



  1. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporu

  1. Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno s) občanského zákoníku a § 14 odst. 1 a § 20d a násl. zákona č. 634/1992, na ochranu spotřebitele sděluje prodávající, že s návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se spotřebitel může obrátit na orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, a to na internetových stránkách www.coi.cz. Česká obchodní inspekce vyřizuje návrhy na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy. Pro vyloučení pochybností žádné ustanovení těchto podmínek nevylučuje možnost spotřebitele obrátit se svým nárokem na civilní soud.

Kontaktní údaje:

Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz 

  1. Platforma pro online řešení sporů (Online Dispute Resolution) má usnadnit nezávislé, mimosoudní řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli přes internet. Tyto spory se týkají smluvních závazků vyplývajících z internetových kupních smluv, nebo smluv o poskytování služeb uzavřených mezi spotřebiteli přebývajícími v Evropské Unii a podnikateli se sídlem v Evropské Unii.

  2. Spotřebitel, který chce využít možnost alternativního řešení sporů týkajících se internetového obchodu, může podat svou stížnost prostřednictvím internetové platformy pro online řešení sporů, dostupné na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).



  1. Možnost zveřejnit recenzi na produkt



  1. V rámci zveřejnění obsahu a jeho zpřístupnění zákazník obsah dobrovolně šíří. Zveřejněný obsah neodráží názory prodávajícího a neměl by být ztotožňován s jeho aktivitami. Prodávající není poskytovatelem obsahu, ale pouze subjektem, který k tomuto účelu poskytuje vhodné ICT zdroje. 

  2. Zákazníkovi je zakázáno poskytovat nelegální obsah. Kontaktním místem prodávajícího pro přímou komunikaci pro účely nařízení 2022/2065 o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (akt o digitálních službách) je: e-mailová adresa [email protected] .  Komunikace může probíhat v češtině nebo polštině.

  3. Prodejce ověřuje recenze pomocí e-mailové adresy, která byla použita při nákupu nebo spojena s účtem uživatele. 

  4. Recenze produktů mohou být vydány pouze ve vztahu k produktům skutečně zakoupeným v internetovém obchodě prodávajícího a zákazníkům internetového obchodu, kteří recenzovaný produkt skutečně zakoupili.

  5. Recenze mohou být zpřístupněny přímo na webových stránkách obchodu nebo v externí recenzentčin službě, se kterou prodávající spolupracuje a na kterou odkazuje na webových stránkách internetového obchodu.

  6. Je zakázáno uzavírat fiktivní nebo zjevné kupní smlouvy za účelem zanechání názoru na produkt. 

  7. Zákazník souhlasí s tím, aby Prodávající bezplatně používal názory nebo jiný obsah zveřejněný na webových stránkách Obchodu.

  8. Prodejce nezveřejňuje ani nedává pokyny ostatním, aby zveřejňovali nepravdivé recenze nebo doporučení zákazníků za účelem propagace jeho produktů, ani neposkytuje sponzorované recenze.

  9. Zákazníkovi je zakázáno poskytovat nelegální obsah, což znamená informace, které nejsou samy o sobě zákonné nebo odkazují na činnosti, včetně prodeje produktů.

  10. Prodávající informuje, že názory zákazníků nejsou automaticky vyhodnocovány z hlediska zakázaného obsahu.

  11. Klient není oprávněn:

  1. zveřejňování osobních údajů třetích stran v rámci vašeho používání služeb a šíření obrazu třetích stran bez zákonem požadovaného povolení nebo souhlasu třetí strany;

  2. Zveřejňování reklamního a/nebo propagačního obsahu v rámci vašeho používání služeb.

  3. zveřejňovat obsah, který odkazuje na jiné webové stránky;

  4. zveřejňovat obsah, který se vztahuje k produktům nebo činnostem, které jsou konkurenceschopné pro podnikání prodávajícího;

  5. zveřejňovat obsah, který podněcuje k násilí, nenávisti a diskriminaci z jakýchkoli důvodů, včetně genderových, sexuálních, národnostních, etnických, rasových nebo náboženských rozdílů;

  6. Zveřejňovat obsah, který obsahuje vulgární výrazy nebo jiný urážlivý obsah.

  7. zveřejňovat obsah, který představuje pokus o podvod nebo jakoukoli jinou činnost zakázanou zákonem;

  8. Zveřejňovat obsah, který porušuje autorská práva nebo osobní práva někoho jiného.

  9. zveřejňování obsahu, který porušuje jiná ustanovení obecně závazných právních předpisů.

  1. Zákazník prohlašuje, že:

  1. je oprávněn užívat autorské právo, práva průmyslového vlastnictví a/nebo práva s ním související k dílům, předměty práv průmyslového vlastnictví (např. ochranné známky) a/nebo předměty práv souvisejících, které tvoří obsah;

  2. umístění a zpřístupnění osobních údajů, obrázků a informací týkajících se třetích stran v rámci služeb je zákonné, dobrovolné a se souhlasem subjektů údajů;

  3. souhlasí s tím, že umožní ostatním zákazníkům a prodávajícímu prohlížet zveřejněný obsah, jakož i opravňuje prodávajícího k jeho bezplatnému užívání v souladu s ustanoveními těchto obchodních podmínek;

  4. souhlasí se změnami děl v souladu se zákonem o právu autorském a právech souvisejících s právem autorským.

  1. Pokud se zjistí, že recenze nesplňuje podmínky stanovené v obchodních podmínkách, může prodávající přijmout zmírňující opatření, tj. recenzi odstranit nebo odmítnout její zveřejnění.

  2. Pokud se třetí strana (jiný zákazník nebo jiná osoba či subjekt) domnívá, že recenze obsahuje nezákonný obsah, může o tom informovat prodejce na e-mailové adrese [email protected] . Přihláška by měla obsahovat: 

  1. jméno a e-mailovou adresu osoby nebo subjektu, který oznámení podává;

  2. Prohlášení potvrzující dobrou víru osoby nebo subjektu, který oznámení podává, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou správné a úplné.

  3. zdůvodnění, proč je názor nezákonným obsahem; 

  4. jasné označení přesného elektronického umístění informací (např. informací, které identifikují nezákonný obsah);

  1. Prodávající zašle žadateli potvrzení o přijetí žádosti, pokud byla uvedena e-mailová adresa žadatele.

  2. Prodávající posoudí žádost do 14 dnů ode dne jejího obdržení, a to objektivně a s náležitou péčí. 

  3. Rozhodnutí prodávajícího může spočívat v odstranění nebo ponechání recenze v obchodě.

  4. Prodávající bezodkladně oznámí (žadateli a osobě, která předložené hodnocení předložila) své rozhodnutí spolu s odůvodněním. Proti rozhodnutí se lze odvolat. Prodávající posoudí odvolání do 14 dnů ode dne jeho doručení.




  1. Ustanovení týkající se zákazníků, kteří nejsou spotřebitelé 



  1. Tato část obchodních podmínek a ustanovení v ní obsažená platí pouze pro zákazníky, kteří nejsou spotřebiteli.

  2. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené se zákazníkem, který není spotřebitelem do 14 dnů od jejího uzavření, a to bez uvedení důvodu. Odstoupením od kupní smlouvy v tomto případě nevznikají zákazníkovi, který není spotřebitelem, žádné nároky vůči prodávajícímu, mimo povinnosti vrátit si vzájemně poskytnutá plnění.

  3. V případě zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli má prodávající právo omezit dostupné způsoby platby. Prodávající má také právo požadovat platbu předem zcela nebo zčásti, bez ohledu na zvolený způsob platby a bez ohledu na obsah uzavřené smlouvy.

  4. Nebezpečí škody na zboží přechází na zákazníka, který není spotřebitelem, okamžikem předání zboží prodávajícím dopravci. Prodávající neodpovídá za ztrátu, zničení nebo poškození výrobku, které vzniklo po jeho převzetí přepravcem až do dodání zákazníkovi. Neodpovídá také za zpoždění při dodání zásilky. 

  5. Prodávající, stejně jako jeho zaměstnanci, zmocnění zástupci a zmocněnci nenesou vůči Podnikateli, jeho subdodavatelům, zaměstnancům, zplnomocněným zástupcům anebo zmocněncům odpovědnost za jakoukoli škodu, včetně ušlého zisku (pokud kogentní ustanovení zákona nestanoví jinak), ledaže by jimi byla škoda způsobena úmyslně.)

  6. Veškeré spory vzniklé mezi Prodávajícím a Podnikatelem budou řešeny u soudu příslušného podle sídla Prodávajícího.




  1. Zpracování osobních údajů



  1. Za účelem realizace kupní smlouvy bude prodávající zpracovávat nezbytné osobní údaje kupujícího dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, a to v rozsahu a způsobem uvedeným v Prohlášení o ochraně soukromí, které je neoddělitelnou součástí těchto obchodních podmínek, a které je dostupné na stránkách   www.mexen.cz  v sekci Ochrana osobních údajů.





  1. Závěrečná ustanovení

  1. Webové stránky, jejich jakákoli část, obrázky produktů, technické popisy, design webových stránek, grafické rozvržení systému, takto vyhotovené obchodní podmínky a obsah všech domén prodávajícího jsou naším duševním vlastnictvím a nesmí být bez našeho souhlasu žádným způsobem zkopírována nebo jinak využita. V případě porušení této právní doložky se vystavujete nebezpečí dle 121/2000 Sb.

  2. Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí českým právem.

  3. Volba českého práva na základě těchto obchodních podmínek nemá vliv na ochranu práv spotřebitele na základě ustanovení, od nichž se nelze odchýlit dohodou mezi prodávajícím a spotřebitelem, podle zákona aplikovatelného v případě neexistence této volby.

  4. Kupní smlouva je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám.

  5. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

07.05.2024

VZOR ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

(tento formulář je třeba vyplnit a odeslat pouze v případě, že si přejete odstoupit od smlouvy)

Příjemce: " Mexen Czech Republic

Sklad Paxy – Mexen, ul. Vratimovská 681/80

71900 Ostrava – Kunčice

Česká republika

| e-mail: [email protected]

Já/my(*) nyní informuji/informujeme(*) o mém/našem odstoupení od smlouvy o prodeji těchto položek(*)/o poskytnutí této služby(*):

Datum uzavření smlouvy(*)/převzetí(*):

Jméno a příjmení:

Adresa:

Podpis:

(pouze v případě, že je formulář zaslán písemně)

Datum:

(*) Nehodící se škrtněte.

REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ

(tento formulář můžete vyplnit a odeslat, pokud chcete podat reklamaci)

Příjemce: „Mexen Czech Republic

Sklad Paxy – Mexen, ul. Vratimovská 681/80

71900 Ostrava – Kunčice

Česká republika

| e-mail: [email protected] 

Jméno a příjmení nebo název Zákazníka:

Adresa Zákazníka:

Telefonní číslo Zákazníka:

E-mailová adresa Zákazníka:

Uvádím kontaktní údaje, které budou použity k odpovědi na reklamaci a vedení korespondence s ní související:

● poštovní adresu:

● e-mailovou adresu:

Reklamace se týká:

● kupní smlouvy ze dne __________ zboží:

● smlouvy o poskytování jiné služby:

● jiné:

Datum zjištění důvodu reklamace:

Popis problému:

Žádost o reklamaci:

● odstranění vad zboží nebo služeb

● výměna poškozeného zboží na zboží bez vad

● snížení ceny zboží

● odstoupení od smlouvy

Prodejce informuje, že:

Na zboží se může vztahovat záruka výrobce nebo distributora. V tomto případě je Zákazník oprávněn reklamovat zboží s využitím práv vyplývajících ze záruky, a to reklamací u garanta. Reklamaci u ručitele lze uplatnit prostřednictvím Prodejce nebo přímo u ručitele. Zákazník může uplatnit práva ze záruky na fyzické vady zboží bez ohledu na práva vyplývající z případné záruky.

Podpis zadavatele: